Jak skutecznie zarządzać zespołem?

Menadżerowie, kierownicy, kadra tworząca firmę – każda osoba, która ma pod sobą zespół, musi wiedzieć, jak się z nim komunikować. Zarządzanie zespołem to klucz do sukcesu. To inni ludzie pracują na sukces Twojej firmy, dlatego musisz o nich dbać i skutecznie nimi zarządzać.

Samo skuteczne zarządzanie oznacza, iż posiadasz szereg cech, które pozwalają Ci na kierowanie zespołem. Zawsze jednak możesz podnieść swoje umiejętności na szkoleniu z zarządzania zespołem w firmie szkoleniowej Maciołek&Wspólnicy.Cechy menadżera zarządzającego zespołem

Pierwszą cechą, która powinien posiadać człowiek zarządzający zespołem, to autorytet. Jeśli nie zbudujesz autorytetu wśród swoich pracowników, nie będą Cię szanować. Można postawić na kontakt luźny, mniej oficjalny – w pewnych kręgach to się sprawdza, jednak zawsze powinien być zachowany autorytet. Z jakiegoś powodu to Ty jesteś kierownikiem lub managerem, nie ktoś inny. Pamiętaj o tym budując swój autorytet.

Posiadanie autorytetu to jednak nie wszystko. Drugą rzeczą jest umiejętność komunikacji. Gdy potrafisz rozmawiać ze swoim zespołem, motywować go w pozytywny sposób, to możesz z nim daleko dojść. Autorytetu i komunikacji nie buduj na wyższości lub, co gorsza, na negatywnych emocjach. Zespół, który obawia się swojego kierownictwa pracuje mniej wydajnie. Czasem krytyka wobec pracownika się zdarzy, ale spraw, by była ona konstruktywna a nie demotywująca – to jest prawdziwa sztuka

Trzecią sztuką jest skuteczna motywacja, która oznacza, że potrafisz zagrzać swój zespół do pracy. Twoja kadra to Twój team, daj poczuć osobom, każdej z osobna, że jest ona ważną częścią tego zespołu. Określ jasne zasady i postaw na pozytywny oddźwięk. Tylko w ten sposób jesteś w stanie spowodować, że zespół będzie się Ciebie „słuchał”. 

Nie traktuj swoich współpracowników jako kogoś, kto może Ci zagrażać – to Twoi ludzie, z którymi jeśli zbudujesz dobry kontakt, pójdą za Tobą. Doceń pracowników, bądź po ich stronie i używaj dobrych emocji, a zobaczysz jak świetnym teamem możecie być i wiele zdziałać. Managerowie, którzy budują autorytet i komunikacje na negatywnych emocjach, nie mają poszanowania w swoim zespole. Dlatego tak często nie osiągają tego, czego chcą.

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *