Jaką firmę szkoleniową wybrać?

Jaką firmę szkoleniową wybrać? Kryteria wyboru.

Chcesz zmienić coś w swoim życiu i potrzebujesz fachowej porady? Na rynku istnieją tysiące firm szkoleniowych. Zaczynasz szukać odpowiedniej oferty? Zastanawiasz się, jak w tym gąszczu znaleźć tę najlepszą? Sprawdź ofertę firmy szkoleniowej GenWhy.

Zobacz co warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.

 

Trener i jego kwalifikacje

Pierwszorzędną kwestią jest osoba trenera. Ważne, by osoba, która poprowadzi szkolenie była ekspertem w danej dziedzinie nie tylko z teorii, ale przede wszystkim z praktyki. Nie wystarczy, że jest dobrym psychologiem, który zna parę technik, z entuzjazmem Ci je przedstawi i zachęci do ich wykorzystania w życiu. Jeśli trener ma problem z ustaleniem dla Ciebie terminu, sprawia wrażenie zestresowanego i przemęczonego, to nie pomoże Ci z ustaleniem Twoich priorytetów i organizacją czasu, bo najwyraźniej sam ma z tym problem. Dlatego warto osobiście porozmawiać z trenerem, zanim zdecydujesz się na udział w szkoleniu.

 

Indywidualne podejście do klienta

Wiele firm zapewnia, że przygotuje dla Ciebie indywidualną ofertę szkoleniową. Czy tak jest w istocie? Warto dowiedzieć się w jaki sposób firma wybiera trenerów do poszczególnych zleceń. Czy jest to wybór na chybił trafił, kogo mają pod ręką czy raczej dopasowanie doświadczenia i kompetencji do potrzeb jednostki. Jeśli firma nie zainteresowała się jaki zawód wykonujesz, jakie cele chcesz osiągnąć, jaką masz motywację do udziału w szkoleniu, przed wysłaniem Ci tej „spersonalizowanej” oferty, to śmiało możesz wątpić, że jest ona czymś więcej niż standardową formułką dla klienta.

 

Gwarancja efektów

Warto zwrócić uwagę czy firma gwarantuje w swojej ofercie zadowolenie ze świadczonych usług. Jeśli tak, w jaki sposób zamierza to zrealizować. Gwarancje oferowane przez firmy mogą przybierać różne postacie np. propozycję zmiany trenera i powtórzenie szkolenia czy też dodatkowe godziny konsultacji po szkoleniu. Usługodawcy, którzy nie boją się deklaracji efektu swoich działań oraz przyjmują reklamacje, zazwyczaj przywiązują dużą wagę do jakości i starannie wybierają kadrę.

 

Realizm w podejściu do klienta

Wbrew pozorom odmowa usługodawcy w realizacji Twojej wizji szkolenia nie oznacza braku kompetencji jej pracowników. Jeżeli oczekujesz mnóstwa rozmaitych efektów w dwa tygodnie, a z doświadczenia trenera, który przeprowadził dokładną analizę, wynika, że potrzebujesz więcej czasu, to nie zgodzi się na to. Dobra firma szkoleniowa nie podejmie się niemożliwych do realizacji zadań i uczciwie Ci o tym powie. Podobnie, jedynie dobra firma zasugeruje Ci, że nie potrzebujesz szkolenia, jeśli uzna tak po analizie Twojego przypadku, i zaproponuje inne, alternatywne rozwiązanie.

 

Renoma i wizerunek firmy

Każda firma szkoleniowa musi od czegoś zacząć, żeby coś osiągnąć. Jednak chyba niekoniecznie zależy Ci na tym, by być króliczkiem doświadczalnym. Dobrze więc sprawdzić, jak długo firma istnieje na rynku, czy ma jakieś sukcesy na swoim koncie. Nie wszystkie rekomendacje na stronach internetowych, zwłaszcza te anonimowe, są wiarygodne. To oczywiste. Natomiast powinna dać do myślenia sytuacja, gdy oficjalna strona nie przedstawia ich wcale. Profesjonalne firmy szkoleniowe dbają o swój wizerunek, jasno precyzują swoje cele. Dostarczają niezbędnych informacji o sobie i swoich trenerach w składanych ofertach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *