Podsumowanie – Dobre Praktyki w Planowaniu

Planując powinniśmy zwrócić uwagę na:

1. Realistyczne planowanie:

Należy planować tylko taką liczbę zadań, która jest możliwa do zrealizowania; ciągłe przepisywanie zadań na następny dzień może skutkować obniżeniem poczucia własnej wartości

2. Sprawy niezałatwione:

Należy pamiętać o wszystkich nie załatwionych zadaniach, z których nie rezygnujemy i umieścić je w następnych planach

 

3. Priorytety (hierarchia ważności):

Pamiętać o ważności zadań i poustawiać je w odpowiedniej kolejności

 

4. Delegowanie zadań:

Nie zapominać o możliwości delegowania zadań innym pracownikom

 

5. Rezerwy czasu:

Należy zachować pewien procent czasu, jako rezerwę na nieoczekiwane sprawy pojawiające się w ciągu dnia

 

6. Zapisywanie w rezultatach:

Zapisywać czynności jakby zostały zrealizowane, np. zamiast „zadzwonić do klienta”, „umówić szefa z ważnym klientem” (motywacja do działania)

 

7. Konsekwencję:

Aby efektywnie zarządzać swoim czasem, warto być konsekwentnym w działaniach; należy regularnie sprawdzać postęp realizacji naszych zadań

 

8. Wyrównywanie straty czasu:

Jeśli dziś nie udało Ci się zrealizować jakiegoś zadania, zacznij od niego jutro; przyjdź do pracy wcześniej, albo wyjdź po czasie; nie pracuj jednak jednego dnia nieproporcjonalnie dużo – raczej równo rozłóż pracę

 

9. Elastyczność:

Rozkładów czasu nie stworzone tylko dla sztuki, ale po to, by nam służyły

 

10. Terminy:

Wyznaczanie deadline’ów wpływa na dyscyplinę i uniknięcie opóźnień

 

11. Czas na planowanie:

Konieczne jest wyznaczanie czasu na planowanie i twórcze myślenie

 

12. Sprawdzanie realizacji planów:

Sprawdzanie samego siebie będzie powodowało wzrost motywacji do zrealizowania zadań (tylko, gdy na naszej liście nie widnieje ich aż 100)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *